[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1386: Undefined variable: message_row
vwUP.PL - Bo mój UP to coś więcej niż samochód! • Najlepsze Polskie forum, w całości poświęcone VW UP, Skoda Citigo, Seat Mii.
Strona główna forum Technika LPG LPG czy warto ?

LPG czy warto ?

Wszystko o jeździe za grosze.
  • Reklama



Post 25 sty 2015, o 13:24
Campus Avatar użytkownika
Administrator

Posty: 225
Lokalizacja: Pszów
Wersja: High UP!
Silnik: 1.0 75 KM (55 kW)
Kolor: Biały
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: śląskie
dc_doktor napisał(a):
Hej,
Mam prośbę czy mógł by mi ktoś wysłać zdjęcie z książki serwisowej samochodu (nie gazu) ? tak żebym widział co ile producent zaleca wymianę świec, rozrządu, filtrów etc... mam już 55tyś i spodziewam się że za 5 czeka mnie jakiś przegląd, a straciłem książkę za którą w VW życzą sobie zbyt wiele...
Będę wdzięczny nawet jeśli to skoda... PILNE z góry dzięki !

Swoją drogą czy odnotowaliście ubytek płynu G13 w układzie chłodzenia ? ja musiałem dolać ostatnio ok. 150ml :( poziom spadł poniżej minimum :(... mam nadzieje że to ubytek w granicach normy...




po 3 latach lub 60 tyś km
numer pr qI1 - qI4

Nie pisze dokładnie co trzeba wymienić tylko jest ten symbol 60 tyś km czyli qI4
mi się również zbliża 3 przegląd, pamiętam że mówił mi serwisant że przy 3 jest dodatkowo wymiana płynu hamulcowego (oprócz tych podstawowych filtry, olej silnikowy )

Co do płynu chłodzącego też zauważyłem jego ubytek(byłem z tym w ASO-początek eksploatacji ) jednak po rozgrzaniu silnika płyn wrócił do normy i nie była potrzebna dolewka ...

Reklama

Post 26 sty 2015, o 20:51
dc_doktor Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 22
Wersja: Move UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Czerwony
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: małopolskie
ok, dzięki !
Zauważyłem że przy stałej prędkości ok 150km/h po pewnym czasie zaświeca mi się kontrolka żółta silnika... Stwierdziłem że to od gazu, w serwisie powiedzieli że to normalne, bo komputer widzi problem z jakością spalin... myśli że jest coś nie tak, a jak miało by być ok skoro spala się gaz a nie benzyna więc spaliny są inne. Zastanawiam się czy to nie jest tylko takie gadanie po to żeby mnie uspokoić i odesłać do domu, a problem faktycznie istnieje i należy go rozwiązać a nie wciskać kit że to tylko kontrolka. W instrukcji piszą że świecąca kontrolka powoduje większe zużycie paliwa, pogarsza osiągi silnika i nie zaleca się jazdę na wysokich prędkościach obrotowych silnika kiedy ta kontrolka świeci...

Kontrolka sama gaśnie jeśli przez dłuższy czas jeżdżę normalnie do 3 tyś obrotów... max 120... Ale jak tylko chcę pojechać trochę szybciej przez dłuższy czas to po jakimś czasie znowu się zaświeca...

Czy macie podobny problem ? Może jest jakiś prosty sposób żeby temu zapobiec ? A może faktycznie niema się czym przejmować... Mi się wydaje że jeśli komputer wywala ikonkę na deskę to automatycznie zmienia się oprogramowanie w silniku i silnik zaczyna pracować w tak zwanym trybie awaryjnym i to nie prawda że "to tylko świecąca ikonka która na nic niema wpływu"...

Post 26 sty 2015, o 20:59
ghost2255 Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 124
Wersja: Move UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW), zautomatyzowana 5 biegowa
Kolor: Biały
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: dolnośląskie
To nie jest normalne.
Prawidłowo założona i wyregulowana instalacja LPG ma działać w całym zakresie obrotów i obciążeń bez ŻADNYCH różnic w stosunku do benzyny.
Zapalająca się kontrolka silnika świadczy o nieprawidłowym dawkowaniu LPG, a co za tym idzie nieprawidłowej pracy silnika. Grozi to uszkodzeniem katalizatora, głowicy.

Należy prawidłowo ustawić parametry instalacji, albo zrezygnować z paliwa gazowego - dla dobra silnika.

Post 28 sty 2015, o 16:54
dc_doktor Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 22
Wersja: Move UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Czerwony
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: małopolskie
Też mi się wydaje że nie powinno tak być... Za każdym razem kiedy zaświecała mi się kontrolka to umawiałem się na wizytę w warsztacie gdzie montowali gaz, ale zanim doszło do spotkania kontrolka gasła więc anulowałem spotkanie... Zaświecała się już 2x, jak to mówią do 3x sztuka, więc teraz nawet jak zgaśnie to każę im sprawdzić instalację, być może problem jest bardzo prosty i wystarczy wyregulować...

Kolega ma corolle 1,4 D-4D, kontrolka silnika świeci mu się już 6 lat, zrobił już ponad 150tyś km, auto jeździ... Szczerze to ja też nie zauważyłem żeby auto miało gorsze osiągi czy większe zużycie paliwa, a przykład kolegi pokazuje że nawet 6 lat świecąca ikonka nie niszczy silnika czy katalizatora... Ja tam wole dmuchać na zimne :P

Post 4 lis 2015, o 16:10
Ketlin Avatar użytkownika
Nowy

Posty: 2
Wersja: High UP!
Silnik: 1.0 75 KM (55kW) BlueMotion Technology
Kolor: Biały
Liczba drzwi: 5-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: łódzkie
Witam, ja zakupiłam mojego 'apika' niecały miesiąc temu.Od początku myślałam o gazie (mimo niskiego spalania)...za instalacje zapłaciłam 2tys. i nie żałuję,bo nabijając LPG za 48, przyjechałam juz 502km, co daje spalanie 5.3 a rezerwa nadal nie gaśnie ;))) zachwyca mnie to auto z każdym dniem :-)))

Post 10 paź 2016, o 08:07
_AS_ Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 92
Wersja: Move UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Czerwony
Liczba drzwi: 5-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: wielkopolskie
Inne auto: Honda HR-V
ghost2255 napisał(a):
Jedynym problemem może być bardzo cienka podłoga w miejscu montażu butli zamiast koła zapasowego. Warto wzmocnić to miejsce dodatkowym kształtownikiem, bo pełna butla z gazem jest sporo cięzsza od koła zapasowego i wygina cieniutką blachę, czasem nawet powodując dodatkowe odgłosy.


Wczoraj sprawdzałem jak mocno i czy w ogóle ugięła się podloga w VW UP pod pełną butlą Bormech 600/200 z gazem i... nic niepokojącego nie zauważyłem. :) Wspomniana butla waży 23kg. Samo koło zapasowe waży niespełna 15kg. Wg mnie podłoga spokojnie wytrzyma nie tylko ciężar butli z gazem więc bym się nie martwił. Nie ma też sensu jej wzmacniać.
VW Move UP 1.0 60KM z LPG /2012/

Post 7 cze 2017, o 21:02
floox Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 23
Wersja: High UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Biały
Liczba drzwi: 5-drzwiowa
Województwo: wielkopolskie

Cendra napisał(a):
Mam "fabryczną" instalacje, czyli LR zakładane w ASO.
Spalanie mam w stopce, do tej pory zatankowałem 193,25l benzyny, z czego teraz mam pewnie 45% baku. Ale nawet gdyby liczyć, że zużyłem wszystko co zatankowałem to wychodzi 0,79 l /100km . Przebieg 24 261 km.


Odsmażam. Jak wyglądają teraz Twoje statystyki lpg kontra benzyna? Bo na tym etapie udział benzyny był jednak wyższy od oczekiwań.
Pozdrowienia, Flx

Post 10 cze 2017, o 11:18

Posty: 291
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa
Wersja: Skoda Ambition
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Czerwony
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: mazowieckie
Obecnie ok 74 tys km, dwa razy regulowana instalacja. Szybciej się przełącza na lpg niż kiedyś, spalanie Pb mniejsze, ok 0,6 litra na 100 km. Właśnie jestem na urlopie we Włoszech, przy temp ok 29-30 stC na gaz przełącza się momentalnie, nawet po nocnym postoju.
Skoda Citigo Ambition '12, 1.0 60KM + LPG
Obrazek
Obrazek

Post 10 cze 2017, o 17:49
floox Avatar użytkownika
Zweryfikowany Użytkownik

Posty: 23
Wersja: High UP!
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Biały
Liczba drzwi: 5-drzwiowa
Województwo: wielkopolskie

No to widzę śmigasz tym autkiem na potęgę. Pytałem, bo myślę czy nie wziąć Citigo do firmy i się zastanawiałem czy dotrysk benzyny nie wpłynie znacząco na ekonomię, to jednak nadal Lepszy Power zdecydowanie wygrywa. Zajrzałem do statystyk Mazdy Premacy z silnikiem 2.0. Tam nie miałem dotrysku i zużycie benzyny mam na poziomie 210 l / 43170 km, co daje jakieś 0.49 l / 100 km, jednakże przy średnim zużyciu gazu na poziomie 12 l / 100 km. Procentowo udział paliwa to ok. 5%, kwotowo ok. 10% do kosztów gazu.

A tak BTW Włochy w tym roku też w planach :-) Mamy już zarezerwowany nocleg z widokiem na jezioro Como, gdzie tak przypadkowo dziennikarze mieli okazję pierwszy raz pojeździć Upkiem z TSI. My oczywiście na dłuższe dystanse raczej kuroodganiaczem nie pojedziemy, gdyż trudno upchnąć szafę do tak małego bagażnika :-)
Pozdrowienia, Flx

Post 11 cze 2017, o 22:47

Posty: 291
Lokalizacja: Ciechanów // W-wa
Wersja: Skoda Ambition
Silnik: 1.0 60 KM (44 kW)
Kolor: Czerwony
Liczba drzwi: 3-drzwiowa
Rok produkcji: 2012
Województwo: mazowieckie
Podobno najnowsze sterowniki Landi Renzo są zablokowane i nie da się nic zmodyfikować w ustawieniach instalacji. Ja kupiłem kabel za +/- 60 zł i mogę grzebać do woli. Nie mam dotrysku, ani od początku nie miałem na takiej zasadzie jak odbywa się to teraz. U mnie jest opcja automatyczna, czyli tylko wtedy kiedy instalacja uzna to za potrzebne. Jednak to chyba się nie uruchamia, kiedyś leciałem autostradą z prędkościami 150-160 km/h to nawet wtedy nie zauważyłem spadku Pb.
Skoda Citigo Ambition '12, 1.0 60KM + LPG
Obrazek
Obrazek

Poprzednia strona

Najlepsze forum VW UP!

Powrót do LPG

  • Reklama

cron